diumenge, 9 de setembre del 2012

He tornat!

Mil anys després, hola de nou!!

Demà farà dues setmanes que vaig arribar a Dinamarca de nou, després d'un esplèndid mes i mig de vacances de sol, calor, família i amics. Un esplèndid mes que va servir per retrobar tothom i calmar l'enyorança que a finals de curs ja s'estava apoderant de mi. I després del break de relax, tornada a la realitat!

Ja no visc a la mateixa residència que el semestre passat, he dit adéu al grup de danesos amb qui compartia cuina, sense fer grans drames, també s'ha de dir. Ja recordareu que la nostra relació era curiosa, i tot i que aprenia de la seva cultura mai vaig acabar-hi de congeniar! Això sí, un d'ells m'ha ajudat a transportar en cotxe la caixa enorme de coses que vaig deixar-hi abans de marxar a Barcelona per aquest semestre, i fins i tot em va fer una abraçada! Si es que en el fons m'aprecien...

El primer que vaig fer en arribar va ser dirigir-me a la meva nova casa: Campus Village. És un tipus d'allotjament que se'n podria dir residència d'estudiants, amb una peculiaritat important: està fet de "containers", és a dir, no són edificis de veritat sinó tipus prefabricat. Us en deixo una foto de la vista des de fora.


Té aspecte de càmping des de fora, però de veritat que per dins pots arribar a pensar que es tracta d'una habitació normal. Al meu container hi vivim 10, i compartim la cuina, un lavabo i una dutxa. De moment no hem tingut problemes de cues i overbooking, espero que seguim tenint sort! Tenim varietat per triar: un coreà, un xinès, una turca, un romanès, dos grecs i tres espanyols, i una habitació buida! Som una plaga com podeu veure, això està invadit de grecs i espanyols, per què serà?

Al dia següent d'arribar, i sense tenir temps de respirar, va començar la introduction week. Ja vaig participar-hi l'any passat com a erasmus i aquest semestre he repetit com a master student. El funcionament ha sigut el mateix, ens han repartit en grups i ens han fet xerrades i activitats per conèixer el campus, i evidentment moltes festes i molta cervesa gratis per fer-nos socialitzar. Danish style! En ser la segona introduction week, ja no m'ha sorprès tant tot el merder que s'organitza per donar la benvinguda al estudiants internacionals, és increïble com s'ho curren perquè aprenguem com funcionen les coses i coneguem gent, això a Barcelona no passa!! Aquesta va ser més impressionant que l'anterior a que vaig assistir perquè al setembre hi ha molts més estudiants que arriben, sobretot de master. En total érem 700 estudiants internacionals a la introduction week! Impressionant. Aquí una foto del meu grup al palau de la reina.


El meu grup és molt maco, i gairebé tots han vingut a estudiar un màster, així que estaran 2 anyets per aquí! Aquesta tarda hem organitzat una barbacoa per retrobar-nos, espero que seguim quedant perquè són molt bona gent!

Després d'aquesta setmana tant intensa, vaig tenir temps al cap de setmana per visitar ikea, quedar amb l'Helena i veure el seu piset i per recuperar totes les meves pertinences que jeien a l'espera al soterrani de la meva antiga residència. Així l'habitació ja tenia un altre aspecte! Però la setmana de no parar, i la baixada de temperatures que suposa aterrar en un país nòrdic em van passar factura, i ja em teniu amb mal de coll. No era la millor perspectiva per la setmana que m'esperava: començar les classes del màster i fer la presentació del projecte que vaig estar fent el semestre passat. Vaig decidir esperar que se'm passés a base d'ibuprofenos i flumils, però la cosa no millorava... i jo anant a classe mig grogui i mirant d'acabar el power point de la presentació, era bastant agònic! Finalment vaig decidir anar al metge el dimarts i em va confirmar que tenia unes plaques de pus exemplars i em va donar antibiòtic per 10 dies. Molt bon començament... Afortunadament el dijous la cosa havia millorat una mica i em vaig veure capacitada per parlar i fer la presentació, que finalment va anar molt bé! Em van posar molt bona nota, però el patiment de no saber si en seria capaç durant tota la setmana no me'l treu ningú!

Divendres tenia una entrevista amb una petita empresa d'acústica on vaig enviar el currículum el semestre passat per mirar de trobar una feina que pugui compaginar amb els estudis, a falta de beca. L'empresa està molt lligada a la DTU, i la sorpresa va ser que l'home amb qui havia contactat per l'entrevista es va presentar a la meva presentació del projecte del dijous per coneixe'm! Afortunadament va anar molt bé i es va emportar una bona impressió de mi, així que divendres a l'entrevista ja estava força convençut que jo podia ser la persona que l'interessi per la feina! Estic molt emocionada, és una feina que fa molt bona pinta i a més a més està situada dins del campus, per tant seria fantàstic en tots els sentits. Ara estic a l'espera que em diguin alguna cosa perquè ho estan gestionant amb recursos humans per veure quantes hores podria fer i aquests temes logístics. Espero que no hi posin entrebancs i finalment m'agafin...

Per no perdre el ritme, divendres hi va haver una gran festa de final d'estiu (irònic, jo anava amb jaqueta d'hivern) i tot i estar-me recuperant del coll, s'havia de celebrar l'èxit de la presentació i la perspectiva de feina, i cap allà de cap! Vaig anar-hi amb uns quants container-mates i després em vaig trobar gent de la introduction week, gent de l'any passat, companys de classe... va ser una bona nit! També estava plè de danesos hiper-borratxos com normalment, però ja s'està convertint en quelcom normal, arriba un moment a Dinamarca en què ja no et sorprèn res!

Ahir temps per intentar posar-me al dia de les assignatures ja que entre estar malalta i tenir la presentació m'he saltat un parell de classes i ja vaig perduda... no es pot dir que tingués gaire èxit intentar posar-se al dia amb ressaca, i ho vaig deixar estar, aquesta setmana faré intensiu de biblioteca. A la nit hora de celebrar les fires a Copenhagen amb l'Helena! La comunitat sadurninenca va fer tot el que va poder per equiparar-se a la festa :)

Encara no he tirat cap foto des que estic aquí, quin desastre! Espero que les coses aniran agafant un ritme més normal a partir d'ara i miraré de començar a fer reportatge fotogràfic.

Miraré d'actualitzar més sovint i explicar-vos més detallets de com són les coses aquí.

Fins aviat!

1 comentari:

  1. Carai!!! Sembla que la tornada a Dinamarca ha anat molt bé no?
    La introduction week multitudinària, aquest nou grupet que has conegut, l'antic company ajudant-te a fer la mudança i despedir-te amb una abraçada, la brillant presentació del projecte, la possibilitat de feina... les festes...

    Llàstima que a part de tot això vas estar malalta... No podia ser tot perfecte pel que es veu!

    Petons!

    P.D: M'ha agradat molt això de "container-mates"! ;)

    ResponElimina