dilluns, 5 de març del 2012

visites

Segons el gran google calendar que regeix els meus horaris, ara mateix estic fent els deures de danès. Una gran eina el google calendar, sobretot si en fas cas, tot surt tal com ha d'anar! També diu que aquest dijous al matí, a l'hora del meeting setmanal amb els meus tutors, he de tenir acabat l'"step 4" del planning del meu projecte, cosa que seria veritat si hagués complert la resta d'horaris assignats. Encara sóc a temps d'aconseguir-ho, si em poso les piles i em concentro a fons, després d'un cap de setmana llarg i intens!

Pam a pam, primer parlem del cap de setmana passat. Vaig rebre la meva primera i esperada visita, el senyor Quim va venir fins a les fredes terres daneses abans d'anar a establir-se a Berlin. Va ser un cap de setmana intens tot i el fred, vam veure Copenhagen tant de dia com de nit, ens va desplaçar en bicicleta com tot bon danès i va poder comprovar les rareses dels meus veïns. El temps també molt danès va variar del sol més pur amb el fred penetrant que comporta, a una nevada sobtada que aquest cop no va arribar a quallar. El paisatge ha canviat a la ciutat des de l'últim cop que l'havia visitada, i tot allò que abans era blanc comença a adquirir d'altres colors com el blau dels canals i el verd dels parcs, que fins ara no havia vist! Feia tan bon dia per veure la little mermaid que fins i tot els cignes ens van venir a veure!



El Quim també va quedar totalment impressionat pel fet que fes bon dia, com es pot apreciar! Vam visitar més llocs però el fred feia bastant dur el fet de treure les mans de les butxaques per fer fotos, així que el recull no és massa significatiu!

Després del fantàstic cap de setmana que es va allargar fins el dilluns, evidentment la setmana es va fer curta fins divendres al matí que arribava la segona visita de la temporada, el meu germanet!! Tot i això encara vaig tenir temps d'anar a dues classes de danès (cada dimarts i dijous), matèria que sembla més i més complicada cada día que passa, ja que tenir 10 sons vocàlics que s'assignen arbitràriament a qualsevol de les 10 lletres vocals existents, no ajuda a saber llegir, ni tampoc el fet que proncunciin només la meitat de les lletres que escriuen. Tot i això les classes són divertides, he fet un coleguilla de Madrid, i així patim en comunitat! Per altra banda, també vaig saber que finalment i a l'últim moment no m'han agafat per la feina de fer sudokus, així que m'he quedat sense sou màgic de moment... cosa que em va fer enfadar molt perquè ja era pràcticament segur que sí, i em pregunto com pagaré els viatges previstos pels propers mesos... espero trobar alguna cosa miraculosa, que per algo deu ser aquest el país més feliç del món i amb les millors condicions laborals (documentat), no?
Aquesta setmana vam ometre el moment del bar, ja que hi havia un event anomenat "dating in the dark", que donava bastant mal rotllo, així que ningú va proposar anar-hi. Tot ve d'una campanya pel clima que estan fent aquí a la resi, per fomentar que estalviem energia i aquest tipus de coses. No em sorprèn tenint en compte el país on estem, però de veritat crec que s'estan fent massa els moderns. Vegeu els cartells propagandístics:



 
Prou freds que són els danesos com per voler que facin això, enfi. En algunes cuines estan tots motivats per guanyar la competició, però en la meva en vam parlar al kitchen meeting del dimecres i vam decidir que no hi tenim res a fer perquè d'altres cuines estan més cohesionades i ja porten massa punts d'aventatge. Que hi ha cuines que la gent sí que es parla, vaia.

Com deia, per acabar bé la setmana, una visiteta del meu germanet. Va venir divendres al matí per quedar-se fins avui al migdia, que ha emprès el vol cap a Barcelona de nou! Ha sigut un finde complert del tot, començant per un torneig de beer pong a la uni a les 2 de la tarda, amb sopar italià als barracons del campus village inclòs, seguit d'un dissabte de turisme amb la companyia de 2 altres catalanets que va culminar amb un sopar català-alemany a la meva resi, ara que he descobert que un noi alemany que conec viu al meu edifici al pis de sota, vam decidir convidar uns quants amics i cuinar! La nostra truita de patates amb trocets de xoriço inclosos va quedar incomparable, gràcies a la tècnica culinària del David!! Diumenge a tope amb el turisme de nou, aquest cop sols davant del fred, que era bastant extrem, i va fer que les parades a dinar, fer el cafè, menjar un gofre i fer una birra fossin molt obligatòries. 4 dies assolellats crec que l'han fet la persona que visita Dinamarca més afortunada de la història.

He vist alguns llocs on encara no havia estat. Especialment m'han agradat la vista del canal desde la biblioteca, la panoràmica desde la torre rodona (Rundetårn) i anar en barco pel canal.

Rundetårn
Nyhavn

Café Retro







Després de tot això, ha sigut bastant complicat arribar al despatx a les 13:30 (després de dinar, evidentment) i posar-se a treballar i intentar avançar el projecte, especialment perquè em trobo en un punt complicat que requeria... pensar amb claredat. Desafortunadament el dia no ha sigut massa productiu en aquest sentit, però estic motivada per demà! El punt positiu és que al vespre he fet un sopar amb una veïna, on ella ha posat formatges danesos que ha comprat expressament perquè jo tasti i jo xoriço, pernil i fuet importats directament a la maleta del David (que també incloïa formatge i madalenes de l'arseni, molt important, i piles de roba :D). Ha estat tant bé que s'hi han afegit dos veïns més. Un bon sopar, sí senyor!!

Ja no em vull allargar més, que ja que escric poc sovint no us vull avorrir quan ho faig! Pròxims plans: sopar internacional amb el grup de la introducion week el dimecres, i el finde que ve anar de viatge a Alborg, Skagen, Aarhus i Odense (altres ciutats de Dinamarca) en un viatge organitzat pels estudiants internacionals... sound good!!

Bona setmana!

(I no he fet els deures de danès... demà hauré de plegar abans per fer-los... amb la corresponent complicació per acabar l'step 4 dijous... damn!!)


dimecres, 22 de febrer del 2012

converses del dinar

Conversa durant el dinar amb el meu supervisor coreà:

- Wookeun: A friend of mine is afraid of going to Barcelona.
- Ester: Afraid? Why?
- Wookeun: He says that there are a lot of thieves.
- Ester: ..., well, it is not like Denmark, but I think he can go.
- Wookeun: Ah, I saw in the news that a lot of Corean people have been robbed lately, even a woman was almost kidnapped!
- Ester: Well... my wallet has only been robbed once, I think you just have to be careful in crowded places!
- Wookeun: REALLY? Oh, ok...
- Ester: Yes really, just be careful in toruisty places...


Després, el rus diu:

- Dmitri: When I went to Barcelona I hired a car, it is really cheap in Spain!
- Wookeun: Oh, and was it ok to drive in Barcelona?
- Dmitri: Yes, yes, I didn't drive a lot but it was quite easy
- Wookeun: REALLY? So it didn't feel dangerous?
- Dmitri: No, well, I didn't take this big street, Diagonal, but I think it is ok.
- Ester: I think you have to be careful in the rush hour but otherwise is ok.
- Wookeun: (cara de sorpresa total) ok, ok...

Què els hi fem als coreans quan venen????

diumenge, 19 de febrer del 2012

Diumenge a la tarda

No és tan fàcil manternir això actualitzat com sembla! Els primers dies tot era nou i trencador! Ara tot es va fent més familiar, que també està bé.

La setmana ha estat prou bé! Dimarts passat va ocórrer un fet inèdit i inesperat... vaig quedar amb una veïna danesa del meu pis de la resi per anar al bar (el bar de la resi que obre dimarts i divendres) i mentre sopàvem dos veïns més van decidir unir-se!! És a dir, que vaig anar al bar amb 3 d'ells, i vam parlar en anglès!! Estaven la mar d'animats, i vam passar una molt bona estona :) encara no m'ho crec!! De totes maneres quan me'ls trobo a la cuina segueixen sense dir gran cosa... són ben estranys aquesta gent... tot i que potser ells pensen el mateix de mi...!

Els internacionals que conec segueixen en la seva línia! A vegades quedo amb uns o altres, però no hem aconseguit un grup cohesionat, diguem-ne... amb uns vas de festa, amb d'altres pots anar a sopar, però és difícil fer un bon plan! Tot i així, m'he acoplat totalment a un altre grup que són més de fer pinya, i a més els agrada fer turisme o altres a part de sortir sempre de festa :) així que prou bé!! Divendres vam celebrar l'aniversari del Ricard, que és un altre teleco català que volta per aquí i és d'aquest grup, i va ser prou divertit!!!!

La setmana es presenta interessant, per fi ja tinc el CPR que és el número de la seguretat social, i m'he apuntat a un student job! Es tracta de fer sudokus durant unes hores en una sala on controlen les condicions ambientals, i després avaluar com t'hi has trobat, és per un experiment d'un departament que estudia l'ambient a les oficines. I per fer això et paguen uns 17 euros l'hora!! Així que demà em toca anar al banc a obrir-me un compte, i dimarts fer la primera sessió introductòria de la feina!! A més a més, dijous comencen les classes de danès... aquesta setmana tocarà anar a la uni unes quantes vegades! Però jo contenta, que així amb la bici cremo totes les galetes que menjo a causa dels canvis horaris en els àpats... i la cervesa. Tenint en compte que dimecres vaig sopar a les 19:00, dijous vaig sopar a les 17:30, divendres a les 20:00 i ahir a les 21:00, el desordre és bastant important!! Tinc gana a totes hores :S

I per fi dijous rebré la primera visita!! Ja tinc ganes que arribi el proper cap de setmana :) :)

Fins aviat!

dimecres, 8 de febrer del 2012

No és or tot allò que lluu!

Dinamarca és un país genial! Són nets, no contaminen, cobren bé, pleguen d'hora de la feina, estalvien energia, tenen un 6% d'atur, el país no s'atura quan plou i neva, són alts i rossos i guapos! Però...

- Les ulleres haurien de tenir parabrises, quan s'entlen amb el vapor no es veu res i és perillós!
- Les bicis haurien de tenir retrovisors, quan vols girar no saps si venen cotxes.
- Quan les daneses s'enfaden emeten uns crits guturals i aguts alhora que fan molta, molta por.
- La puntualitat a vegades fa fàstic, m'han tancat la porta de la farmàcia als morros quan faltava un minut per les 6 (hora en què tancaven) tot i que encara hi havia gent a dintre i m'han vist que volia entrar.
- El google maps no entén Copenhagen, o viceversa; mai havia preguntat indicacions a tanta gent (això sí, almenys parlen anglès i t'intenten ajudar sempre).
- El fred i la neu fan gràcia, però arriba un moment que et congeles.
- L'idioma és un infern, i no t'entenen si no pronuncies les paraules del tot correctament.

diumenge, 5 de febrer del 2012

Tercer cap de setmana multicultural

Després de tota la setmana working hard amb el projecte a l'empresa, divendres va tocar la primera classe de Agile Digital Media Development. Vam començar amb bon peu quan el profe va enviar un mail dijous a la nit per canviar l'hora de l'inici de la classe, de les 8 a les 9, s'agraeix!! Així divendres va tocar anar a la uni en bici de bon matí... va ser dur, jo sóc més de les hores tardanes, i vaig arribar 5 minuts tard... de manera que vaig seure darrere de tot, amb els malotes de la classe. Va estar molt bé, el profe va començar per explicar-nos qui era i sobre la seva vida laboral, i a continuació ens va fer sortir un per un davant de la classe perquè cadascú expliqués què feia amb la seva vida i quins interessos tenia. Tot això perquè ens coneguéssim entre nosaltres i així fóssim capaços d'identificar els companys més adients pel nostre grup, ja que l'assignatura es basa en fer 3 treballs en grup! Som 91 matriculats dels quals hi devia haver un 80% a classe... o sigui que al final de tot evidentment no podia recordar què feia cadascú, però em vaig quedar amb uns quants estudiants internacionals i de seguida vam fer un grup entre 5! Un turc, un italià, un belga, un danès i jo, sounds good!!

Després vaig passar per la biblioteca a escannejar i imprimir uns papers... ja que aquí és gratis!! La biblioteca està súper bé (comparada amb la de la salle...),la planta baixa és la recepció, el primer pis està ple de taules amb ordinadors amb dos pantalles cadascún, impressores, escànners, etc., el tercer pis té taules per estudiar en silenci i al soterrani hi ha tots els llibres. També hi ha la versió online de la biblioteca, de manera que tens accés a un munt de papers i llibres des de la seva web utilitzant el teu login!! Aquesta és una foto dels escacs gegants que hi ha a la planta baixa:


Després d'això, cap a casa en bici a dinar per tornar a la uni a les 4:30, hora en què començava el pub crawl! Que és bàsicament un correbars pels 6 bars de la uni que obren els divendres a la tarda... tot plegat culminant en una festa a l'últim bar, que era dins d'un edifici normal de la uni, on normalment la gent fa classe... aquesta uni cada dia té coses més interessants, tenint en compte que estaven les classes i la sala d'ordinadors obertes i ningú va fer cap disbarat!! Va ser una nit bastant rècord tenint en compte que vaig arribar al correbars a les 5pm i vaig marxar de la festa a les 3am... i tot això anant i venint en bici. Pensava que dissabte no em podria aixecar del cansament, però no va ser tan greu! M'estaré posant en forma??

Potser sí, perquè dissabte al vespre (6 de la tarda) vaig tornar cap al campus amb la bici de nou!! Aquest cop vaig anar a sopar al container d'una amiga americana (el campus village és una "residència" feta de contenidors pre-fabricats que està dins el campus i on viuen molts internacionals, fins i tot surt a la wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/DTU_Campus_Village), amb 2 nois més del meu grup de la introduction week, 4 amics americans de la noia, un català que encara no coneixia i un belga! No està mal! Va estar molt bé, tot i que quan els americans s'arrenquen a parlar és complicat seguir la conversa... així que els meus 2 amics i jo estàvem amb les CPUs arribant al límit! Després uns quants van marxar de festa i la resta vam quedar-nos allà jugant a jocs de cartes! Tenint en compte que eren 4 americans, un italià i jo, puc assegurar que el meu nivell de listening és considerablement millor avui que ahir!!

Vaig retirar-me d'hora per poder descansar una mica abans d'anar avui a Copenhagen! El grup de la introduction week del Ricard i la Maria (un català que també és teleco i ha vingut a fer el projecte, i la noia que viu al meu poble) anaven a Christiania (un lloc molt interessant: http://en.wikipedia.org/wiki/Freetown_Christiania), i com que encara gairebé no he visitat Copenhagen, vaig decidir acoblar-me i anar amb ells!! Ha estat molt bé sortir de casa quan encara feia sol, tenint en compte que a les 5 ja és fosc, o sigui que cada dia quan surto de treballar ja és de nit... i sento que perdo les hores de sol! Tot i que ens hem llevat amb tot el paisatge emblanquinat, mig pam de neu mínim, aquí el país no para, he agafat el bus a l'hora prevista i he arribat correctament a lloc!

El dia ha estat interessant! Després de Christiania hem visitat una exposició de l'escola de disseny, que en realitat no li ha agradat a ningú, però s'estava calentó i a fora estàvem a punt de morir congelats!! La neu és molt xula, i tinc moltes ganes de fer turisme però... el fred t'acaba calant!! Així doncs, tot i que la companyia era grata, ens hem retirat d'hora perquè era bastant dur estar al carrer, i bastant car menjar algo decent en algun bar/restaurant del centre.

Fotos representatives del dia: nens jugant davant del meu edifici, bici amb un pam de neu (avui he caminat fins l'estació de bus....) i un canal gelat!





Tornant he passat pel súper, que per sort meva obra el primer diumenge de cada més, perquè estava sense pa i sense llet... bastant greu. M'he trobat un veí i hem tornat junts, i després m'ha convidat a cafè perquè té una cafetera italiana que fa cafè per 3 i ha pensat que sent d'allà m'agradaria, quanta raó! Per fi una mica de socialització en anglès a la meva resi, tot i que només sigui amb un d'ells. Crec que és perquè vam parlar divendres a la cosa del correbars, confirmant la teoria que només són oberts quan beuen... o sigui que fins que no es faci una festa aquí a la resi crec que no faré més amics xD

Per acabar el dia m'he pres una dosi d'apm extra! mmmhh :)

Ready for Monday!!

divendres, 3 de febrer del 2012

Ahir em vaig integrar una miqueta més a la resi... el veí heavy té una tradició, i és que tothom que viu aquí posa una cartolina amb el nom en un mapa que tenen a la cuina! Ahir ens va convidar a mi i una altra noia que acaba d'arribar (també danesa) a fer la nostra! Qui ho havia de dir, els super heavies són els més sensibles... ^^


Com podeu veure el mapa era de dinamarca així que... un altre noi em va imprimir un mapa on surt barcelona :D so nice!

Per fi és divendres!! Una tradició danesa es veu que és anar al bar divendres a la tarda, així que obren tots els bars de la uni de 4:30 a 9, i tots els estudiants hi van, mai havia vist un horari similar per un bar, però ens haurem d'adaptar!!

dimarts, 31 de gener del 2012

Welcome to the real world!

Després de la setmaneta de Introduction Week... avui ha tocat dia de feina!

La setmana va acabar amb un divendres complertet de "classes" sobre cultura danesa, cursos de danès, funcionament de la universitat i biblioteca... seguit d'un sopar subvencionat + festa al bar principal de la uni!! Va estar molt bé, tot i que estàvem tant cansats de tota la setmana que la gent del meu grup va anar marxant força d'hora, excepte 3 que sempre ho dónen tot, però igualment estaven dispersos en busca de preses de divendres nit... xD Així va ser que vaig acabar amb un grupet de zaragozanos que he conegut per aquí i que viuen a prop meu! Igualment vam tornar sobre la 1 perquè estàvem morts (clar que la festa havia començat a les 8, o sigui que tampoc és tan d'hora... tot és molt confús). També vaig conèixer un parell de catalans, un que viu a la meva residència des de fa un any i mig o així, i l'altre que acaba d'arribar com jo! I després a la parada del bus un noi de Vigo que també ha vingut a fer el projecte final de carrera sobre acústica, amb el Finn Jacobsen, interessant la gent que et trobes per casualitat!! D'aquest dia no tinc fotos perquè el xicot de Singapur del meu grup que és el fotògraf oficial no debia estar d'humor per tirar-ne, o han quedat massa mogudes pel seu gust jejej

Dissabte vaig poder dormir més, que ja tocava! I a la tarda vam quedar uns quants del grup per anar a patinar sobre gel a una pista descoberta que hi ha cap al centre de Copenhagen, a Frederiksberg. Era un event organitzat per esn, una associació que organitza activitats i excursions pels erasmus, i també incloïa un sopar en un bar (per 30kr, 4eurillus). Al sopar se'ns van unir uns quants més del grup que no havien vingut a patinar, i després ens vam quedar de festa allà al bar mateix! Va estar molt guai, hi ha un francès que es motiva a topa ballant, i llavors el de Singapur també s'anima i és súper graciós amb el seu estil oriental! M'encanta! A més diu que al seu país no balla mai... el que fa venir a Europa! D'aquest dia sí que tinc un parell de fotos!


 Finalment també vaig tornar amb la noia de Zaragoza que viu aquí al meu poble, que a les 12 els orientals ja han marxat fa estona i els altres estaven en plan hunting altre cop... ^^'

Diumenge per fi va ser dia de fer el mandra i descansar de tota la setmana!!!! siii 10 hores de son!! :D després em vaig fer un tupper i vaig anar a dinar a la cuina del noi de zaragoza que viu a la meva residència, i com que estava de ressaca vam fer una bona sobretaula junt amb un noi rus-danès que acabava d'instal·lar-se. I després a endreçar tot el d'aquesta setmana, que s'havia anat acumulant en piles per l'habitació... per començar el dilluns com a persona centrada!

I a les 7:40 ha sonat el despertador, ha agafat la bici i cap a Brüel falta gent! 8 horetes de feina llegint línies de matlab i tesis explicatives... interessant però dur després de tanta festa!! Sembla que dimecres farem un meeting amb el Karim, el Shashank i el Wookeun, els tres interessats en el meu projecte (no, cap és danès xD) i en principi decidirem exactament el que he de fer. Mentrestant molta lectura i recordar conceptes. El més dur és que només parem per dinar mitja horeta, tot i que està molt bé perquè tinc cafè, tè, fruita i aigua gratis (que en danès també es diu gratis) i sempre pots anar a donar un volt, però l'estona des de les 12:30 (quan acabem de dinar) fins les 17 que he marxat ha sigut llaaaarga. Igualment el menjar de l'empresa és molt molt bo! I avui he descobert que hi havia formatge brie i roquefort allà per tallar... mmh... tot un luxe!!

Al sortir m'he dirigit al Netto (súper barato que vaig trobar l'altre dia) a fer la compra de la setmana perquè m'estava quedant sense res. He tornat extracarregada amb la bici i me congelat bastant per arribar a casa, tot i que només eren 1,7km i avui """"no feia fred"""".

Al arribar m'he enfrontat a la difícil tasca de posar la rentadora, només sabia que em van donar una targeta per rentar juntament amb les claus, però ni idea de fer-la servir... m'he enfrontat al peligru, i després d'intentar desxifrar les instruccions en danès i que la rentadora no funcionés, ha aparegut un danès i li he hagut de preguntar com ho havia de fer perquè no hi havia manera... he hagut de canviar la roba de rentadora dos vegades però finalment gràcies a ell ho he aconseguit! només sé que l'he rentat a 40 graus... per la resta he tocat botons random, però al cap d'una hora ha sortit la roba del mateix color i textura, així que visca jo! Després la secadora ha sigut més entenedora... i ja tinc la roba neta!! Aquí una foto de la bugaderia:


Potser no sembla tan difícil, però jo ja sóc negada per les rentadores de per si!!

Mentre es rentava la roba he aprofitat per sopar en horari europeu (les 8) i afortunadament... 2 persones a la cuina! Un d'ells encara no l'havia vist, estava de vacances, és majo també. I per rematar el dia... sorpresa heavy! M'he nat a buscar un got de llet abans d'anar a dormir i he conegut 2 nous personatges que també viuen aquí, un és el de l'habitació del costat, és extra gros, amb el cabell llarg i tot de tatuatges... súper heavy autèntic!!! L'altre era algo a mig camí, cabell llarg però vestimenta normal... no l'he sabut classificar, però vaia que també viu aquí, personatge pintoresc!

Crec que ja no em queda ningú més per conèixer del meu pis! Dimecres hi ha un kitchen meeting que no sé gaire com ha d'anar... aviam si ve tothom i m'assabento de com funciona tot exactament...!!

Per acabar, la previsió del temps:



(torsdag és dijous...)
3/24!